מודל ה- NLP – רעיונות מרכזיים וכלים מעשיים | קורס קצר וייעודי למטפלים

בהנחיית: ד”ר גלית קליגר
תאריך הפתיחה הקרוב: 07/11/2019
מספר מפגשים: 10

קורס זה בנוי במיוחד לאנשי טיפול בעלי ניסיון קליני המעוניינים ללמוד את תמצית הרעיונות והכלים של גישת NLP כדי לשלבם בקליניקה.

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

מידע מלא: מודל ה- NLP – רעיונות מרכזיים וכלים מעשיים | קורס קצר וייעודי למטפלים

על הגישה

ייחודה של גישת ה NLP הוא בנק’ המבט הייחודית שהיא מציעה ובכלי ההתערבות היעילים שהיא מכילה. זו גישה שמסייעת לעבוד עם התת-המודע ומנגנוני השפה כדי להניע שינויים בתחומי החיים.

מודל ה NLP נוסד בשנות השמונים של המאה ה-20 בארה”ב ותכניו מבוססים על מידע שנאסף ממיטב מטפלי התקופה. ייחודו של המודל בקשת הרחבה שהוא מכיל, החל מעקרונות תיאורטיים, דרך מודלים, ועד לטכניקות ומושגים המוגשים באופן ברור ופרקטי.

לחלקים משמעותיים ממודל ה NLP נקודות השקה רבות לשפת המיינדפולנס ושפת ה- CBT כגון הדגש הרב על הקשר עם הגוף, ההשפעה הדו כיוונית של העולם הרגשי על התודעה, היכולת לאמן ולתרגל את התודעה למחוזות מיטיבים ובניית מקום בטוח פנימי כמצפן לחיים.

הכלים הייחודיים של גישת NLP מאפשרים להעלות לפני השטח דפוסים עמוקים ולעבוד עימם כדי לסייע בהנעת תהליכי שינוי בטיפול.

מנחת הקורס

  • בעלת תואר הד”ר הראשון בישראל שחקר את השפעת יישום מודל ה- NLP על מתבגרים.
  • ותק של 15 שנים הן בתחום הקליני – ליווי אישי באמצעות כלי ה NLP והן בתחום של הוראת המודל במסגרות שונות.
  • בעלת רקע רב בגישות ה”גל השלישי” ומיינדפולנס שיאפשרו שיח עומק על NLP, המרכיבים הרוחניים בטיפול, מיינדפולנס ושילוב בין נק’ המבט השונות.

למי הקורס מתאים

מטפלים בעלי ניסיון קליני – פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, יועצי חינוך, פסיכולוגים, מטפלים בהבעה ויצירה.
* בעלי רקע שונה וניסיון משמעותי מוזמנים לפנות אלינו כדי לבדוק התאמתם.

נושאי הקורס 

מפגשתכנים
1היכרות, הנחות היסוד של המודל

מעגל החוויה, סגנון החישה, הצטרפות והובלה

2ראיון 10 השאלות – בניית אמון והגדרת כוונה
3פרופיל NLP זיהוי פלחים דומיננטיים ומושמטים
4חיבור מחודש למשאבים פנימיים – בתהליך ליווי ובדמיון מודרך
5הדהוד קולות מחזקים
6עמדות תפיסתיות – דלתות מסתובבות לאירוע קונפליקטואלי
7העמקת ההיכרות עם אפנויות (sense modalities) ואופן השימוש בהם בליווי

תהליך ה- swish

8עקרונות הדמיון המודרך בהתאמה אישית
9קו הזמן – מגוון תהליכים שניתן ליישם עליו ובאמצעותו
10איסוף מידע שפתי, סיכום ואינטגרציה

איך לומדים

הלמידה כוללת מגוון דרכי למידה כמו הצגה ושיח על מידע תיאורטי ולמידה סדנאית. לעיתים התכנים הנלמדים מודגמים על אחד המשתתפים מהקבוצה (שמתנדב לכך) ולאחר מכן מתקיים תרגול בזוגות או שלשות בין המשתתפים. בפעמים אחרות, התהליך מועבר כתהליך קבוצתי ולאחריו מתקיים שיח הן על התובנות האישיות והן על יישום הטכניקה.

חשוב לומר

הקורס אינו מיועד להכשרת מטפלים, אלא רק להעשרת ארגז הכלים הטיפולי. קיום מפגשים נוספים ישקל ויתאפשר על פי דרישה.

פרטים

10 מפגשים בימי חמישי, בין השעות 09:30-12:30 החל ב 07/11/2019

תלמידים/ות מספרים/ות (מתוך משובי הקורס שהתקיים בינואר-פברואר 2019)

  • קורס מרתק, מעניין, מגוון ובעל ערך מוסף. מומלץ בחום.
  • גלית נהדרת, בצורה המכילה העבירה באופן מעמיק אלמנטים מרכזיים ממה שיש ל- NLP לתת ולהעשיר את ארגז הכלים שלי כמטפלת.
  •  ממליצה על הקורס כטעימה של NLP והתחלה של דרך שתובנות רבות לצידה. גלית העבירה את הקורס בנעימים, מקצועיות וחוויתיות. נהנתי מאוד.
  • הקורס בהגדרתו הוא קורס קצר שמאפשר טעימה בלבד. אכן הוא היה טעימה שמעוררת עניין להמשך.
  • גלית נעימה במיוחד, ההתנסויות החויתיות בקורס מעניינות ותורמות.
  • נהניתי מאוד מהקורס. נחשפנו לתהליכים חדשים ומרתקים. היה לי כיף להתנסות בהם גם בין המפגשים.

הזמנה לתרגול קצר

 קחו לכם רגע כדי לענות על השאלה הבאה:

כמה חלונות בסך הכול יש לכם בכל חדרי הבית?
חלונות בכל הגדלים, גם אם אתם גרים בבית פרטי או בדירה. בין אם זה בבית בבעלותכם ובין אם בשכירות…
קחו לכם באמת רגע כדי לספור.

לכמה הגעתם?

כל מספר מקובל…

עכשיו, קחו רגע כדי להתבונן בדרך שנקטתם כדי לבצע את המשימה – האם עברתם חדר אחר חדר? האם ראיתם את עצמכם נכנסים לכל אחד מחדרי הבית? האם הלכתם בסדר מסוים? כמה זמן זה לקח לכם? האם השתמשתם בטקטיקה אחרת? מהי? מה התחושה המרכזית שלוותה אתכם בזמן שעשיתם זאת? הרגשתם בטוחים? מהוססים?

מניסיוני, רוב האנשים מדווחים שכדי לעשות זאת הם מדמיינים את הבית שלהם, עוברים בין החדרים וסופרים.

מה אם הייתי שואלת אתכם עכשיו את אותה השאלה, ומזמינה אתכם לספור את החלונות בביתכם תוך שאתם מדמיינים את הבית מבחוץ? או אפילו מדמיינים שיש לכם יכולת לעוף מסביב לבית/לדירה ולספור את החלונות בזמן מעופכם?

מה התחושה המרכזית עכשיו? כמה זמן זה לקח באופן הזה?

התרגיל הקטן הזה יכול לספר לא מעט על מודל ה NLP

  • כן, לכולנו יש דפוסים. גם דפוסי תגובה לבקשות כאלה. בדרך כלל הם משרתים אותנו. אך בתוכם יש גם כאלו שאם מישהו היה מאיר את עינינו – היינו מצליחים לעשות זאת יותר בקלות ואולי גם בזמן קצר יותר. למודל ה – NLP יש לא מעט כלים כאלו.
  • כמה משמעות הייתה לשפה שבה השתמשתי כדי להנחות אתכם? האם אם הייתי מנסחת את הבקשה באופן שונה זה היה משפיע על אופן הביצוע שלכם? בלימוד המודל אנחנו לומדים לשים לב באופן מיוחד לשפה כביטוי לעולם הפנימי.
  • המודל משתמש רבות בכוחו של הדמיון. בעיקר כדי לסייע לאנשים להתחבר למשאבים הפנימיים שלהם ולמצוא פתרונות עבור עצמם. אין דרך נכונה לספור חלונות בבית. יש אפשרות לבחון איזו דרך מתאימה לכל אחד.
  • העבודה במודל מתבססת על התבוננות פנימית, על פיתוח היכולת הרפלקטיבית. המודל מציע הרבה כלים ואסטרטגיות מובנות כדי להרחיב את היכולת הזו.
  • ועוד הרבה שיילמד בקורס…
בהנחיית: ד”ר גלית קליגר

ד”ר גלית קליגר


מרצה במכללה האקדמית לחינוך – “אורנים”, בפקולטה לחינוך, בדגש על פדגוגיה מתבוננת. אוניברסיטת חיפה – שותפה לתכנית חכמת הדעת והלב. עסקה במשך יותר מ 30 שנה בהוראת פסיכולוגיה בבית ספר ובאקדמיה. בעלת תואר NLP Master trainer– , מוסמכת להכשיר מורים ומטפלים. הכשירה מטפלים בגישה זו שנים רבות. בעלת קליניקה לפסיכותרפיה משולבת. מזה שנים לומדת ומתרגלת מיינדפולנס.  בוגרת תכנית העמקה במיינדפולנס- תרגול, פסיכולוגיה מדע, בבינתחומי – הרצליה. בוגרת התכנית להכשרת מורי מיינדפולנס בגישת MBSR במכון מודע במרכז הבינתחומי – הרצליה. בעלת מוטיבציה גדולה, חיונית, מלאה בתחושת שליחות להפיץ ידע וכלים כדי להיטיב ולהצמיח אנשים, ולאפשר להם שיפור בשלומות (WELL BEING)  שלהם. באה ללמד בלב פתוח, ברכות, בשמחה, באהבה ובהכרת תודה על הזכות להיות שם.

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית ד"ר גלית קליגר