הפרעות אכילה – אטיולוגיה (הבנת עומק של גורמי ההפרעה), אבחון וטיפול

תאריך הפתיחה הקרוב: 14/01/2020
תאריך סיום: 03/03/2020
מספר מפגשים: 8
למי זה מתאים: מטפלים

מה אוכל אותנו?

הפרעת אכילה הנה מחלה של העידן המודרני, מחלה המתפשטת “כאש בשדה קוצים”, שניתן לראות יותר ויותר את מופעיה השונים בתוך חדרי הטיפול. מאחוריה מתקיים כאב נפשי, הנועץ את ציפורניו בתוך ההוויה הגופנית, גוף הבא לספר את הדרמה הנפשית המתחוללת לעיתים מאחורי הסימפטומים.

ניתן להירשם למפגש הכרות עם המנחה ותוכן הקורס בתאריך 02.08 בקישור זה

המעוניינים מוזמנים לקבוע פגישת היכרות עם מנחת הקורס
בטלפון המרכז: 072-3942557

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

מידע מלא: הפרעות אכילה – אטיולוגיה (הבנת עומק של גורמי ההפרעה), אבחון וטיפול

מטרות הקורס

  • הקניית ידע תאורטי וקליני בנוגע למהות הפרעות האכילה ,בראיה פסיכודינמית (יחד עם התייחסויות גופניות ורוחניות).
  • הכרות עם המורכבות האטיולוגית של הפרעות האכילה, מורכבות “היושבת” על ציר גוף- נפש.
  • הכרות ואבחון סוגי הפרעות האכילה השכיחות המגיעות לחדר הטיפולים (מחלה הנוטה פעמים רבות להיות סודית ומייסרת).
  • הקניית עקרונות טיפוליים הייחודיים להפרעה זו, הכרות עם האתגרים , הדילמות ויחסי העברה והעברה נגדית העולים בחדר הטיפולים.
  • חשיפה למקרים קליניים.
  • הכרות וחשיפה לתחום הפרעות האכילה.

נושאי הקורס

  1. “מה אוכל אותנו?”- האטיולוגיה הרב סיבתית העומדת מאחורי הפרעות האכילה. סקירת תאוריות תרבותיות, פמיניסטיות, גנטיות, משפחתיות ודינאמיות יינתן דגש לשלבים פרה ורבליים בהתפתחות המחלה , תאוריית העצמי של קוהוט ותאוריות ויניקוטיאניות.
  2. אימהות והורות  בצל הפרעות אכילה- כאשר ההורה סובל מהפרעות אכילה. הדינאמיקה של ההעברה בין-דורית.
  3. מרחבים פורנוגרפיים, מיניות, פגיעות מיניות והפרעות אכילה.
  4. אוכלוסיות בסיכון- מי עלול ללקות במחלה?
  5. “רעבות לקשר”- הכרת קריטריונים אבחוניים (לפי ה- 5 D.S.M) והדינאמיקה העומדת מאחורי הפרעות האכילה השכיחות (אנורקסיה, בולימיה, הפרעת אכילה כפייתית והפרעת אכילה לא ספציפית).
  6. הטיפול בהפרעות אכילה:
    אינטייק (הריאיון המוטיבציוני) המערך הטיפולי, היחסים הטיפוליים, העברה והעברה נגדית ועוד..
    (תהיה התייחסות לתאוריית העצמי של קוהוט ולמצבים מנטאליים מוקדמים של ביון).
  7. אתגרים ותקווה בטיפול.

סילבוס

דרכי הוראה

הלמידה תנוע בין לימוד תאורטי וחוויתי:

תינתן רשימת קריאה ביבליוגרפית המהווה בסיס לחומר התיאורטי והקליני שיועבר וזאת לצד התנסויות חווייתיות.

הלמידה התאורטית תגובה בדוגמאות חיות מתוך הקליניקה. בנוסף, יוצגו דילמות אותם ננתח במשותף תוך כדי סימולציות ומשחקי תפקידים.

כמו כן, תינתן  התייחסות לסובייקטיביות ולחוויית המשתתפים עצמם במפגש עם נושא הפרעות האכילה.

אוכלוסיית היעד

מטפלים עם ניסיון והכשרה קלינית.

פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, מטפלים באומנות, מטפלים בהבעה ויצירה, ביבליותרפיסטים ומטפלים טרנספרסונלים.

השתתפות בקורס מותנית בפגישת הכרות עם מנחת הקורס ומילוי שאלון מקדים שישלח קודם לפגישה במייל.


מועדי הקורס
ימי שלישי 09:30-12:30 החל ב 14/01/2020, המפגש הראשון והאחרון בין השעות 09:30-13:30.

 

דורית כהן לב

 בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית  קלינית  ובוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה פסיכואנליטית בבר- אילן.

עובדת כיום במרפאה להפרעות אכילה ובקליניקה פרטית ברמת- גן.

מגיעה מתחום בריאות הנפש, אונקולוגיה ונערות  בסיכון.

במקביל למפגש ארוך השנים עם הטיפול הפסיכודינמי  באקדמיה ובהכשרות השונות, משלבת בעבודתה  הטיפולית התייחסות לגוף והתבוננות רוחנית.

זאת, כדי להבין ולגעת במורכבות החוויה האנושית, עוצמותיה ומכאוביה  ,תוך התייחסות מעמיקה לכל אשר עולה  במפגש מעבר למילים.

 

 

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

חכמת ההזדקנות

נזמין להיפתח לפוטנציאל הגלום בהזדקנות ונבחן מהלכי שינוי והתמרה ב”חצי השני של החיים”.

מנחה: זאב בן אשר | תאריך: 20.11.19

קרא עוד »
גלילה למעלה