עם שמש בימין

הורות קשובה – קורס קצר להורים המשלב מיינדפולנס ומיומנויות חמלה

בהנחיית: ד"ר רוני ברגר ואודליה ויינברג פרי
מספר מפגשים: 10

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

בחלק הראשון יתנסו המשתתפים בלימוד תרגולי קשיבות וחמלה עצמית ואילו בחלק השני הם ילמדו על מודל ההורות הקשובה (קבלה בלתי מותנית, יצירת מרחב רגשי, בניית גבולות בריאים וביטויים בחיי היום יום) ויקבלו כלים להתמודדות עם מורכבויות ההורות.

10 מפגשים בימי שלישי, 9:30-12:30 | 40 שעות אקדמיות

קורס מיינפולנס הורות

הקורס מתקיים בשיתוף פעולה עם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי

 

לקורסים בתחום מיינדפולנס נוספים

מידע מלא: הורות קשובה – קורס קצר להורים המשלב מיינדפולנס ומיומנויות חמלה

מחקר נרחב בתחומי הפסיכולוגיה ומדעי המוח מצביע שמודעות קשובה היא יכולת שאפשר לפתח על ידי אימון ותרגול תהליכים קונטמפלטיביים של מיינדפולנס וחמלה, ושאיכות זו היא בעלת תועלת רבה הן למבוגרים והן לילדים. מחקרים אלו הצביעו על כך שתרגולים של מיינדפולנס וחמלה מפחיתים בצורה משמעותית מתח (סטרס), חרדה, דכאון וכאב כרוני ומגבירים את העמידות הרגשית ותחושת הרווחה של המתרגלים.

בשנים האחרונות הותאמו תהליכים אלו גם לילדים מגילאי הגן ועד התיכון, תהליכים המסייעים להם להתמודד עם אי שקט, מתח, חרדה ותסכול, ולטפח בהם חוסן, מסוגלות עצמית ואינטליגנציה רגשית. זאת ועוד, ממחקר מקיף שערכנו בארץ, התגלה כי התלמידים שנחשפו לתכנית המיינדפולנס והחמלה שיפרו בצורה משמעותית את יכולת הקשב והריכוז ודיווחו על רווחה נפשית גבוהה יותר מקבוצת התלמידים שלא נחשפה לתכנית.

עידן מהפכת המידע והחשיפה לרשתות החברתיות מביא לתחושה של בלבול ואי ודאות בקרב ילדים ובני נוער רבים, ואנו כהורים מחפשים דרכים חדשות ויצירתיות לעזור לילדים להתמודד עם חוויות הקושי שהם פוגשים. קורס זה ייתן למשתתפים את הבסיס התיאורטי להבנת תהליכי המיינדפולנס והחמלה העצמית, תפגיש אותם עם התנסויות חווייתיות בכלים אלו ותקנה להם מיומנויות בכדי לסייע לילדיהם.

הקורס יהיו מורכב משני חלקים. בחלק הראשון יתנסו המשתתפים בלימוד תרגולי קשיבות וחמלה עצמית ואילו בחלק השני הם ילמדו על מודל ההורות הקשובה (קבלה בלתי מותנית, יצירת מרחב רגשי, בניית גבולות בריאים וביטויים בחיי היום יום) ויקבלו כלים להתמודדות עם מורכבויות ההורות.

הקורס ישלב התנסויות אישיות במיינדפולנס ומדיטציות של חמלה אבל גם יעסוק בדילמות הוריות שעולות בחיי היום יום.

פרטים:

מדי יום שלישי בין השעות 09:30-12:30


כתבה על יישום במסגרות חינוכיות – המכון לחינוך קשוב ואיכפתי:

בהנחיית: ד"ר רוני ברגר ואודליה ויינברג פרי
רוני ברגר

ד"ר רוני ברגר, חבר מייסד במכון לחינוך קשוב ואכפתי שבאוניברסיטת תל אביב, פסיכולוג קליני מרצה בכיר וחבר סגל בתכנית הבינלאומית של משבר וטראומה באוניברסיטת תל-אביב. הוא מומחה בעל שם עולמי בהתמודדות עם מצבי דחק וטראומה ופיתח ערכות חוסן להתמודדות עם מצבי טראומה שתורגמו ל-15 שפות ויושמו בחלק ניכר מאירועי האסון הגדולים בעולם. ד"ר ברגר משמש גם חבר הועדה המייעצת של מרכז המחקר והחינוך לחמלה ואלטרואיזם באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא מסייע בעיצוב תכניות המטפחות מיינדפולנס וחמלה. לאחרונה עבד במסגרת המכון שייסד הדלי לאמה, Mind & Life Institute בבניה של פדגוגיה ששמה על נס אתיקה אזרחית והיה בצוות שכתב את התכנית הבינלאומית הזמנה לנתינה אכפתית Call to Care שנמצאה יעילה  בהפחתת רמת החרדה והדחק בקרב ילדים ובני נוער, בשיפור היחסים הבינאישיים ופתוח התנהגויות פרו-חברתיות, בהפחתת בעיות התנהגותיות ועליה בקשב ובריכוז.

אודליה-ויינברג

אודליה ויינברג פרי


מורה למדיטציה ויוגה, מתרגלת ומלמדת מזה 20 שנים, מורה בעמותת תובנה ובמסגרות נוספות בארץ, בהודו, ובארופה. מנחה ריטריטים וסדנאות ומקיימת מפגשים אישיים. במשך 5 שנים חיה בהודו שם תרגלה באופן מסור ולימדה ברטריטים.

כיום, בתור אמא לשלושה ילדים קטנים, אודליה חוקרת את האופן שבו התרגול תומך ישירות בחיים של אהבה, הבנה ושמחה. לאחרונה היא סיימה הכשרה בלימודי התמקדות ומוצאת שגישת ההתמקדות משתלבת עם התרגולים המסורתיים בצורה יצירתית ואינטואיטיבית. אודליה מאמינה שלכל אחד ואחת מאיתנו דרך ייחודית לעבור בחיים האלה, ושגילוי והליכה בדרך זו הם מקור לשמחה גדולה וחיבור עמוק עם העולם.

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית ד"ר רוני ברגר ואודליה ויינברג פרי

Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.