מיינדפולנס לעבודה עם ילדים ונוער – הכשרה שנתית לאנשי חינוך, ייעוץ וטיפול

בהנחיית: דר’ נמרוד שיינמן וסגל מומחים
תאריך הפתיחה הקרוב: 24/10/2021
תאריך סיום: 29/05/2022
מספר מפגשים: 30
שעות אקדמיות: 134
למי זה מתאים: אנשי חינוך, ייעוץ וטיפול

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

שפת המיינדפולנס היא מהאמצעים החשובים ביותר שאנחנו מכירים לטיפוח מודעות עצמית, אינטליגנציה רגשית וחוסן נפשי בילדים ומתבגרים. תכנית ההכשרה תפגיש את הלומדים עם הפרקטיקות הייחודיות של מיינדפולנס עם ילדים ונוער, ותשלב מכלול של יוזמות מיינדפולנס (עם ילדים ונוער) שקיימות כיום בארה”ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, בהוטן, אנגליה וישראל.

תכנית ההכשרה מביאה תפיסה ייחודית של למידה, שמשלבת בין גישות תיאורטיות, מודלים יישומיים והתנסויות אישיות. התוכנית תאפשר לבוגריה לפתח ולהנחות תהליכי מיינדפולנס מסוגים שונים ובהקשרים שונים, בהתאמה לעולם הילד והמתבגר, בעבודה פרטנית, קבוצתית או כיתתית.

בתאריך 1.7.21 יתקיים מפגש היכרות ללא עלות
עם מנחה הקורס ועם תכנית הלימודים
המפגש יתקיים במרכז גוף נפש
בין השעות 18:00 – 20:00

להרשמה למפגש  לחצו כאן >>> 


פרטי הקורס:
מפגשים שבועיים* בימי ראשון
בין השעות 10:00-13:00
החל מה-24.10.21

*בנוסף יתקיים רטריט של שני ימי תרגול מרוכזים בהם נתרגל מתוך מערכי השיעור שיילמדו בקורס

מרכז הקורס: ד”ר נמרוד שיינמן
מנחים אורחים נוספים:
ד”ר אביבה ברקוביץ-אוחנה (מיינדפולנס וחקר מוח), ד”ר רמי כץ (גישות נוירו-התפתחותיות), מיה שלם (מיינדפולנס בחינוך), דודו חקימיאן (יוגה בחינוך לגיל הרך) נעמי לובל-פונדק (יוגה ומיינדפולנס עם מתבגרים) ד”ר ריקרדו טרש (מחקרים ויישומים)

כמו כן יתקיימו גם מפגשי זום עם מומחים בכירים מארה”ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, בהוטן, אוסטריה ועוד.קוד מוסד: 1162

המעוניינים להצטרף לקורס מתבקשים למלא שאלון:

לפרטים נוספים מזומניםות ליצור עימנו קשר
טלפון: 03-5495149
mindbody@mindbody.co.il
להתכתבות בוואטסאפ עם הצוות לחצ/י כאן

מידע מלא: מיינדפולנס לעבודה עם ילדים ונוער – הכשרה שנתית לאנשי חינוך, ייעוץ וטיפול

ד”ר נמרוד שיינמן מספר על מיינדפולנס לעבודה ילדים ונוער

שפת המיינדפולנס, כשהיא מותאמת לעולם הילד והמתבגר, הופכת לאחד מהאמצעים החשובים ביותר שאנחנו מכירים לטיפוח מודעות עצמית, אינטליגנציה רגשית וחוסן נפשי. תכנית ההכשרה מביאה מגוון רחב ויישומי של מיומנויות וכלים, מותאמים לעשייה טיפולית או חינוכית, בעבודה עם יחיד או עם קבוצה או כיתה.

ההכשרה מביאה תפיסה ייחודית של למידה, שמחברת בין למידה התנסותית, גישות תיאורטיות, הכרת מודלים יישומיים, תרגול והדרכה. נחקור תהליכי מיינדפולנס פרטניים וקבוצתיים, פסיכו-חינוכיים וקליניים, כדי שנוכל “להפעיל” אותם כקטליזטור משמעותי בפיתוח כישורים, תובנות, מיומנויות וכלים. נכיר מיטב יוזמות של מיינדפולנס (עם ילדים ונוער) שקיימות כיום בארה”ב, אוסטרליה, ניו-זילנד, בהוטן, אנגליה וישראל.

התוכנית מיועדת לכל העובדים עם ילדים ונוער, בקשת הרחבה ביותר של עולמות החינוך, הטיפול והייעוץ. מיינדפולנס יומשג כאמצעי דרכו נוכל לסייע לילדים להתמודד עם אי שקט, מתח, מצוקה ותסכול, ובמקביל לטפח בהם מסוגלות, רוגע, ויסות רגשי וחוסן נפשי.

התוכנית מדגישה העצמה בארבעה רבדים:

  • הנחיות מיינדפולנס: איך מתאימים התנסויות מיינדפולנס לילד, קבוצה או כיתה.
  • הנעת תובנות: איך מנהלים למידה משמעותית על בסיס התנסויות המיינדפולנס.
  • שכלול מיומנויות: איך מפתחים כישורים רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים.
  • פיתוח סל כלים: איך מעניקים לילד או מתבגר כלים שבהם יוכל להיזכר ולהיעזר.

למי מיועד הקורס

  • אנשי הוראה, מורים ומורות, גננות.
  • יועצות חינוכיות, פסיכולוגים חינוכיים.
  • מטפלי הבעה ויצירה, פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים.
  • מטפלי רפואה משלימה המתמחים בעבודה עם ילדים.
  • מורי יוגה, מדיטציה או צ’י-קונג המתמחים בעבודה עם ילדים.

תעודה

  • לעומדים בדרישות הקורס (80% נוכחות, עמידה בתרגולים והגשת עבודות) תוענק תעודת הכשרה מטעם המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש.
  • ההצטרפות לקורס כפופה למילוי שאלון, עמידה בתנאי הקבלה וראיון אישי.

נושאי לימוד בהכשרה השנתית

מיינדפולנס – עקרונות הליבה

  • מדיטציית תובנה: עקרונות הליבה של הפרקטיקות המדיטטיביות
  • פסיכולוגיה בודהיסטית – הנחות יסוד, שיטות פעולה ומשמעויות ללומד
  • מיינדפולנס בהתפתחות אישית

עולם הילד – תובנות למפגשים עם ילדים ומתבגרים

  • עולם הילד: צרכים בסיסיים ועקרונות התפתחותיים
  • התפתחות הילד: תפקודי תנועה, וויסות חושי, קשב וריכוז, רגשות והתנהגויות
  • מיינדפולנס מותאם ילד/מתבגר – הדומה והשונה לעומת מיינדפולנס עם מבוגרים
  • מיומנויות רגשיות-חברתיות וחוסן נפשי – ממה הם מורכבים וכיצד הם נבנים

שפת הדימוי והמטאפורה

  • איך מיינדפולנס ושפת הדימוי נפגשים
  • שפת הדימוי כאמצעי להעצמת תהליכי מיינדפולנס
  • מיינדפולנס ושפת הדימוי בחדר הטיפול

מיינדפולנס ועולם התנועה

  • הפדגוגיה של היוגה – ומה כדאי ללמוד ממנה
  • יוגה ומיינדפולנס לגיל הרך – עקרונות התפתחותיים וחינוכיים
  • יוגה ומיינדפולנס למתבגרים – עקרונות ותרגול

מיינדפולנס עם ילדים ומתבגרים ברחבי העולם

  • עקרונות מיינדפולנס ואושר לאומי גולמי (בהוטן)
  • עקרונות מיינדפולנס לטיפוח בריאות נפשית (אנגליה)
  • עקרונות מיינדפולנס ולמידה רגשית חברתית (ארה”ב)
  • בניית מערכים (תכניות באוסטרליה, ארה”ב, ישראל, אנגליה)

מיינדפולנס בשדה המחקר – הבסיס המדעי

  • מדעי המוח ומה הם מלמדים אותנו
  • מחקרי מיינדפולנס עם ילדים ונוער – במרחב הטיפולי
  • מחקרי מיינדפולנס עם ילדים ונוער – במרחב החינוכי

מיינדפולנס פרטני ככלי טיפולי (עם ילדים ונוער)

  • פרוטוקולים מול סימפטומים פיזיים
  • פרוטוקולים מול סימפטומים רגשיים
  • פרוטוקולים מול בעיות התנהגותיות

מתובנות לעשייה אינטגרטיבית יישומית

  • עקרונות הוליסטיים בטיפול וחינוך
  • מיינדפולנס במצבי חיים
  • מיינדפולנס בהתפתחות מקצועית ואישית

תכנית שפת הקשב, שפותחה ב-1998 במרכז לרפואת גוף-נפש, בנתה מודל של מיינדפולנס עם בתי ספר שלמים (להבדיל ממודל כיתתי), והייתה כנראה הראשונה מסוגה בעולם. מאז ועד היום הצטבר ניסיון וידע רב, בארץ וברחבי העולם, על תהליכי מיינדפולנס והטמעתם בעבודה עם ילדים ומתבגרים, כדי לסייע להם להתמודד עם אתגרים וקשיים, ולפתח בהם משאבים, יכולות וחוזקות.


בתאריך 1.7.21 יתקיים מפגש היכרות ללא עלות
עם מנחה הקורס ועם תכנית הלימודים
המפגש יתקיים במרכז גוף נפש
בין השעות 18:00 – 20:00

להרשמה למפגש  לחצו כאן >>> 

לסילבוס הקורס לחצו כאן >>>

תכנית הלימודים

מיינדפולנס לעולם הילד הכשרה שנתית, ימי א’, 10:00-13:00
מפגש 1 24.10.21
מפגש 2 31.10.21
מפגש 3 7.11.21
מפגש 4 14.11.21
מפגש 5 21.11.21
מפגש 6 28.11.21 (ערב חנוכה נר ראשון)
דילוג 5.12.21 (ערב חנוכה נר שמיני)
מפגש 7 12.12.21
מפגש 8 19.12.21
מפגש 9 26.12.21
מפגש 10 2.1.22
מפגש 11 9.1.22
מפגש 12 16.1.22
מפגש 13 23.1.22
מפגש 14 30.1.22
מפגש 15 6.2.22
מפגש 16 13.2.22
מפגש 17 20.2.22
מפגש 18 27.2.22
מפגש 19 6.3.22
מפגש 20 13.3.22
מפגש 21 20.3.22
מפגש 22 27.3.22
מפגש 23 3.4.22
מפגש 24 10.4.22
דילוג 17.4.22 פסח
מפגש 25 24.4.22
מפגש 26 1.5.22
מפגש 27 8.5.22
מפגש 28 15.5.22
מפגש 29 22.5.22
מפגש 30 29.5.22
דילוג שבועות – 5.6.22
שריון השלמה 12.6.22
שריון השלמה 19.6.22

המעוניינים להצטרף לקורס מתבקשים למלא שאלון פרטים אישיים

 

בהנחיית: דר’ נמרוד שיינמן וסגל מומחים
דר' נמרוד שיינמן

דר’ נמרוד שיינמן
מבכירי וחלוצי רפואת גוף-נפש בישראל. ממקימי המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש והמרכז הישראלי לקשיבות בחינוך. ממייסדי תכנית “שפת הקשב”, מהראשונות מסוגה בעולם בהטמעת מיינדפולנס במודל כלל בית ספרי. מלמד ומנחה מטפלים ואנשי חינוך באוניברסיטאות ומרכזים מקצועיים באוסטרליה, אסיה, אירופה וארה”ב. מייסד המיזם הבינלאומי Soul of Education שמחבר מומחי חינוך ייחודיים מהעולם כולו.

בהנחיית: דר’ ריקרדו טרש
דר' ריקרדו טרש

מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב. ד”ר בפסיכו-ביולוגיה וחוקר השפעות מיינדפולנס על תלמידים ומורים במערכת החינוך. מרכז הסמינר “השפעותיה הפסיכולוגיות והפיזיולוגיות של המדיטציה” והפרקטיקום “מדיטציה: תיאוריה, מחקר ומעשה”. מנחה עבודות מחקר ותזות בתחום.

בהנחיית: ד”ר רמי כץ
דר' רמי כץ

פסיכולוג התפתחותי בכיר, מפתח הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית, מייסד ומנהל “כישורי למידה – המרכז לקידום תפקודים”. מומחה בהבנת תפקודים מוחיים וקידומם בשירות הלמידה והחינוך. מומחה לליקויי למידה ותפקוד, הפרעות קשב וריכוז ובעיות ויסות חושי. לשעבר (1983-1988) יו”ר החטיבה לפסיכולוגיה התפתחותית.

בהנחיית: דר’ אביבה ברקוביץ-אוחנה
דר' ריקרדו טרש

דר’ בחקר המוח ומתרגלת מדיטציה וותיקה. מרצה בכירה בחוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה. מומחית בחקר תהליכי מדיטציה (כולל מיינדפולנס) והשפעתם על המוח והקוגניציה. חוקרת את תחושת העצמי האוטוביוגרפי (הנראטיבי) והמינימלי (התחושתי) והרשתות המוחיות התומכות.

בהנחיית: מיה לזר שלם

מומחית למיינדפולנס בעבודה עם ילדים ונוער, ומרצה על עקרונות מיינדפולנס בחינוך במכללות להכשרת מורים. מנחה וותיקה בתוכנית שפת הקשב, ובוגרת תכניות הכשרה של המרכז לרפואת גוף-נפש. מרכזת קבוצות תמיכה לחולי סרטן. מתרגלת מדיטציה ופעילה בעמותת תובנה.

בהנחיית: דודו חקימיאן
דודו חקימיאן

מורה בכיר להוראת יוגה לילדים ומורה מוסמך להוראת יוגה למבוגרים. מתמחה ביוגה התפתחותית ויוגה טיפולית בעבודה עם ילדים, ומרכז הכשרות בנושא ברחבי הארץ. מוביל מיזמים שונים הקשורים בשילוב היוגה במערכת החינוך, ובחקר השפעת היוגה על למידה ואקלים בגיל הרך.

בהנחיית: נעמי לובל-פונדק, MA
נעמי לובל-פונדק

מחלוצות תחום היוגה לילדים בישראל. מורה בכירה ליוגה ומרכזת המסלול למדריכי יוגה לילדים במכון וינגייט. משלבת מיינדפולנס ויוגה בעבודתה עם ילדים בגילאי גן, בית ספר ומתבגרים. לימדה 8 שנים יוגה בחינוך המיוחד לבני נוער עם אוטיזם והפרעות נפש. בעלת תואר ראשון בחינוך יצירתי מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, ובוגרת תואר שני בבריאות הוליסטית מטעם מכללת לסלי קולג’, ישראל.

שבטי ישראל 103, רמת השרון, ישראל

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית דר' נמרוד שיינמן וסגל מומחים

מיינדפולנס לעבודה עם ילדים ונוער – הכשרה שנתית לאנשי חינוך, ייעוץ וטיפול

לפתח ולהנחות מפגשי מיינדפולנס בחינוך, בטיפול ובייעוץ.

מנחים: ד”ר נמרוד שיינמן וסגל מנחים מומחים

תחילת קורס: 24.10.21

מפגש היכרות יתקיים במרכז גוף נפש ביום ה’ 1.7.21 בין השעות 18:00-20:00

לפרטים לחצו כאן >>>

קרא עוד »
גלילה למעלה

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.