עם שמש בימין

התוכנית התלת-שנתית לגישת האקומי

בהנחיית: ד"ר מיכל ברנע-אסטרוג וסגל מנחים.ות אורחים.ות מהארץ ומחו"ל

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

מחזור תשע"ג נפתח ויצא לדרך

המחזור הבא ייפתח ב-2025 – שנה"ל תשפ"ו

פרטים יתפרסמו כאן ובערוצים השונים עם פתיחת ההרשמה 

 ציורי4

מידע מלא: התוכנית התלת-שנתית לגישת האקומי

האקומי היא גישה התנסותית למרחב הטיפולי והבין-אישי. זוהי דרך עדינה להיכרות עם ההרגלים האוטומטיים המעצבים את האופנים שבהם אנו פוגשים בעולם, חווים אותו ומגיבים לו.

האקומי נוצרה במקורה כפסיכותרפיה ממוקדת-גוף וקשב לפני כ-40 שנה, ונמצאת מאז בהתפתחות מתמדת. יוצר השיטה, ד"ר רון קורץ, פסיכותרפיסט מארה"ב שקיבל ב-2008 פרס על מפעל חיים, המשיך לעדכן את השיטה, לפשט ולעדן אותה כל ימיו: הן מבחינת המצע התיאורטי עליה היא מבוססת והן מבחינת הפרקטיקה. את השלב ההתפתחותי המאוחר של השיטה כינה ה- “Refined Hakomi Method”, וראה אותה כ- “assisted self-study”: דרך רגישה ומעודנת לתמיכה בתהליך החקירה העצמית והצמיחה הנפשית של האחר. במלואה, השיטה מיושמת בהקשר הטיפולי; אולם היבטים רבים שלה אינם מוגבלים לו: הם נוגעים באיכויות המבט, הקשב, התפיסה והעיבוד שלנו, וטיפוחם משפיע על היכולת שלנו להיות בעולם – בעצמנו ועם אחרים.

התוכנית

התוכנית התלת-שנתית לגישת האקומי מייצגת את הגרסה העדכנית ביותר של Refined Hakomi Method. גרסה זו של האקומי מעמידה במרכזה את המצב התודעתי בו שרויים השותפים לתהליך הטיפולי ואת נוכחותו/ה של המטפל/ת כאדם. סגנון הלימוד בתוכנית עוקף-אינטלקט ולא אינסטרומנטלי. התהליך חווייתי, מרובד ולא ליניארי, והלמידה מתרחשת כתוצאה מהטמעה של התנסויות מגוונות וחוזרות.

אלה שמצטרפים לתוכנית כזו צריכים להיות מוכנים ומעוניינים שלא לדעת: הם יתבקשו לשאת מרווחים בידיעה, כדי לאפשר לידיעה מסדר אחר לעלות ולהתבסס בהם מעצמה. בסביבה כזו, דרך העבודה והמיומנויות הנלמדות הופכות לביטויים יצירתיים ואותנטיים של האישיות החיה: במקום לראותן ככלים שיש להשתמש בהם כדי לייצר לשפעה – כדי להבין, לאבחן, לתקן או לרפא – אנו נעזרים בהן כדי לפתח רגישות כלפי המתרחש וכלפי מה שנדמה שרוצה להתרחש, וכדי לנווט את התהליך בעדינות, בפשטות ובחוסר מאמץ.

לבלוג של מיכל בעיתון הארץ – "נדודים בסמסארה" – לחצו כאן »


בוגרי התכנית מספרים:

"המפגש הראשון שלי עם האקומי היה חוויה מפתיעה וסוחפת. הרגשתי כאילו סוף סוף העולם מאט, ויש לי הזדמנות לחוות, כמו בהילוך איטי, רבים מאין-ספור הגירויים והתגובות, הרכיבים הקטנטנים המרכיבים כל אינטראקציה. שוב ושוב נוכחתי לדעת עד כמה התבוננות סקרנית, חומלת ולא שיפוטית בנפשי ובנפשות מטופליי, היא הקרקע הפורייה ביותר לשינוי. בד בבד הרחיבו הלימודים את שדה ההתבוננות לממדים הלא מילוליים של ההתרחשות הבין-אישית, ופתחו בפני עולם חדש, עשיר, מורכב ומרתק. האפשרות לשהות עם תכנים עמוקים וכואבים ברוח משחקית, קלילה ויצירתיות, הפיחה רוח רעננה במפגשים הטיפוליים שלי, כמו גם בחיי האישיים"
 ד"ר אילנה נוטקביץ', פסיכולוגית קלינית


"שנותיי בלימודי האקומי שינו, באופן יסודי ואמיתי עד מאוד, את הדרך שבה אני חווה את עצמי בעולם. רבדים נפשיים של פחד וקושי זכו להיות מוחזקים בחופשיות ובעדינות, ונוכחותם של אנשים אחרים הפכה עבורי למקור לברכה וליופי"
 יהל אביגור, איש חינוך ורוח, מנחה בעמותת 'תובנה'


"לימודי האקומי מתבטאים בחיי היום-יום שלי כרוח של חקירה, סקרנות ואמון בכוחות של כל אדם. התהליך יצר אצלי חיבור אותנטי בין רעיונות יפים, שהיו עד אז מופשטים, לבין היכולת ליישמם"
נירית רימון, מנכל"ית שותפה בעמותת 'גוונים'


"גישת האקומי השפיעה לא רק על האופן שבו אני פוגש א.נשים אלא גם על האופן שבו אני פוגש את עצמי. נקודת המבט שהיא מציעה מקשרת גוף, מבע ותודעה, ומובילה לתפיסה מכבדת, הרואה את הטוב והמסוגל שבאחר מבלי לזנוח את החמלה הנובעת מראיית סבלו. השילוב הזה מאפשר מגע טרנספורמטיבי עם התניות עמוקות ועיקשות".
אסף סטי אל-בר, איש חינוך, מלמד וחוקר פילוסופיה ומדיטציה בודהיסטית; חבר מועצת העיר רחובות, אחראי על תחום נוער.


איפה ומתי, מי וכמה?

 

הלימודים מתקיימים בסטודיו טל-הדר שבכפר מונש, בסמוך לצומת רופין שבעמק חפר.

התוכנית בנויה במתכונת המשלבת מפגשים דו-שבועיים שוטפים עם סדנאות מרוכזות. המפגשים השוטפים מתקיימים בימי שלישי אחת לשבועיים, מ-10:00 עד 14:00, בהנחיית מיכל ברנע-אסטרוג, סגל מנחים.ות אורחים.ות מהארץ ומחו"ל, וצוות תומך (אסיסטנטים). הסדנאות מתקיימות שלוש פעמים בשנה: בתחילת כל שנה סדנה בת ארבעה ימים, באמצע השנה, בחודש מרס, סדנה בת חמישה ימים, ובסוף כל שנת לימודים סדנה בת יומיים. פעם או פעמיים בשנה, בזמני הסדנאות, יצטרף מורה נוסף מהארץ או מחו"ל לצוות הקבוע.

הפורמט המשולב מאפשר למשתתפים ליהנות הן מן היתרונות של תהליך רציף, והן מן ההעמקה אליה מובילה למידה מרוכזת. הסדנאות מלוות בתרגום לאלה שזקוקים לכך.

סך כל שעות הלימוד בתוכנית התלת-שנתית: 504 שעות לימוד אקדמיות. בוגרי התוכנית מוזמנים להשתתף ב"קבוצת העמקה", שהיא מסגרת הדרכה קטנה להמשך פיתוח המיומנויות (ההצטרפות ל"קבוצת ההעמקה" מותנית בחוות הדעת המקצועית של מנחי התוכנית).


למי התוכנית מיועדת
?

התוכנית התלת-שנתית לגישת האקומי מיועדת לאלה המעוניינים בהתנסות מעמיקה במרחב החקירה הפנימית שהגישה מציעה ובהטמעת העמדה המנטאלית והמיומנויות הייחודיות לה: לשם תהליכי התפתחות וריפוי אישיים או לשם יישומם בתחומי הטיפול וההנחיה.

קראו עוד על גישת האקומי ועל תכני התוכנית ברחבי אתר גישת האקומי.

להאזנה לפודקאסט מהו סבל ואיך ניתן להיחלץ ממנו בהשתתפות ד"ר מיכל ברנע אסטרוג – בספוטיפיי – לחצו כאן >>>

שכר לימוד

שכר הלימוד כולל הן את המפגשים הדו-שבועיים והן את הסדנאות המתקיימות בהנחיה משותפת של מורים מהארץ ומחו"ל (סה"כ 168 שעות אקדמיות לשנת לימודים), ובליווי קרוב בידי צוות תומך של בוגרי התוכנית המגלמים את רוחה.

תעודה

למסיימות/ים תוענק תעודה מטעם – Hakomi Education Network International.

כמו בכל תוכניות ההכשרה בשיטת האקומי ברחבי העולם, סיום התוכנית אינו מקנה תעודת הסמכה. תוכנית הלימודים מהווה בסיס הכרחי אך לא מספיק בתהליך ההסמכה. בוגרות ובוגרי התוכנית, שיהיו מעוניינים בכך ויימצאו מתאימים, יוכלו להמשיך בתהליך העמקה, השלמה תיאורטית, התנסות והדרכה, שהרכבו והיקפו יותאמו לרקע המקצועי הקודם שלהם עד שיוכיחו שכישוריהם ראויים להסמכה.

למבחר קריאות רלוונטיות מספריה של מיכל:

לקטע מתוך הספר "אנשים עדינים" – לקריאה לחצו כאן

"התהוות מותנית: יחסי אני-סביבה" – לקריאה לחצו כאן

"מרינה: לכרות אוזן לקלוש, להביט בסמוי מבעד למטפחת" – לקריאה לחצו כאן

"לרעוד עם העולם: רגישותו של המטפל, רגישותו של המודט, רגישותו של המטפל המודט" – לקריאה חצו כאן

לבלוג של מיכל בעיתון הארץ – "נדודים בסמסארה" – לחצו כאן »

לבירורים נוספים מוזמנות.ים ליצור עימנו קשר:
טלפון: 03-5495149 – גם בוואטסאפ במכשירים תומכים
מייל: mindbody@mindbody.co.il
או השאירו פרטים בעמוד זה

בהנחיית: ד"ר מיכל ברנע-אסטרוג וסגל מנחים.ות אורחים.ות מהארץ ומחו"ל

 ברנע

ד"ר מיכל ברנע-אסטרוג (PhD)


חוקרת פסיכואנליזה ובודהיזם, מורה בכירה לגישת האקומי וראש התוכנית התלת-שנתית לגישת האקומי בישראל.
מחברת הספרים:
התבהרות (הוצאת רסלינג, 2017; Karnac, 2017) אנשים עדינים (הוצאת רסלינג, 2018; Routledge, 2019) נדידה (הוצאת פרדס, 2021)

מיכל ברנע-אסטרוג בפייסבוק »
בקרו באתר של מיכל »

לבלוג של מיכל בעיתון הארץ "נדודים בסמסארה" »

 


 

גלית יערי (MA)


גלית יערי היא מטפלת ומורה מוסמכת בגישת האקומי ופסיכולוגית קלינית. היא בעלת קליניקה פרטית מזה כעשרים שנה, ושמשה לאורך השנים כמנחת קבוצות וכמטפלת במסגרות ציבוריות, אקדמיות ופרטיות. גלית לומדת ומתרגלת בודהיזם ואיינגר יוגה מזה שנים רבות

** בנוסף, הקבוצה מלווה בידי שניים עד ארבעה חברי צוות תומך (אסיסטנטים), בוגרי התוכנית המגלמים את רוחה.

 


 

בוב מילואון

בוב מילואון (BA) מקנדה, מטפל מוסמך ומורה בינלאומי בכיר לגישת האקומי. מר מילואון למד ולימד עם יוצר השיטה רון קורץ ב-19 השנים האחרונות לחייו, וכיום הוא אחד המורים המובילים ברשת להוראת האקומי (Hakomi Educational Network Intl’). הוא מנחה תוכניות הכשרה בישראל, באירופה, בצפון אמריקה ובמרכזה.

 


קרוליין ברהאם, BRCP, CHA, FGUK

קרוליין ברהאם, מלונדון, היא מורה בינלאומית בכירה לגישת האקומי ומטפלת גוף-נפש-תנועה בקליניקה פרטית. קרוליין עוסקת בפסיכותרפיה סומאטית מעל ל-20 שנה, והיא מוסמכת בשיטת "מערכות משפחתיות פנימיות" (Internal Family Systems), בשיטת פלדנקרייז וב"שיטת הלר לאינטגרציה מבנית" (Hellerwork Structural Integration). היא מנחה מובילה ומורה אורחת בתוכניות האקומי באנגליה, באירלנד, בגרמניה, בספרד ובארצות נוספות באירופה ובמזרח התיכון.

 


ד"ר רון קורץ ז"ל  (D.H.L)

ד"ר רון קורץ, יוצר שיטת האקומי ומפתחה ודמות משפיעה בתחום הפסיכותרפיה המתקדמת, הלך לעולמו ב-4 בינואר 2011.

במהלך ארבעים שנות עבודתו כפסיכותרפיסט הוא לימד באוניברסיטאות בקליפורניה ובקולוראדו והוביל מאות תוכניות הכשרה וקורסים ברחבי העולם. הוא מחברם של הספרים: “Body-Centered Psychotherapy: The Hakomi Method”, “The Body Reveals”, “Grace Unfolding”. מאות עמודים נוספים פרי עטו מהשנים האחרונות טרם יצאו לאור.

בשנת 2008 הוענק לו מטעם הארגון האמריקאי לפסיכותרפיה גופנית פרס על מפעל חיים.

הוא לא חדל לחדש, לעדכן וללטש את שיטת האקומי, והותיר אחריו גישה מעמיקה, מעודנת ומרגשת למגע ישיר עם ההוויה האנושית.

ד"ר רון קורץ נתן את חסותו לתוכנית הלימודים הנוכחית והיה אמור לקחת בה חלק פעיל. התוכנית פועלת מטעם הארגון שד"ר קורץ עמד בראשו, מונחית על ידי המורים שעבדו עמו עד למותו, ומוקדשת, בהוקרה, לזיכרו

כפר מונש, ישראל

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית ד"ר מיכל ברנע-אסטרוג וסגל מנחים.ות אורחים.ות מהארץ ומחו"ל

Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.