CBT New

CBT הטיפול הקוגניטיבי ביהביוריסטי

אהרון בק מייסד שיטת הטיפול הקוגנטיבית אהרון בֶּק היה פסיכיאטר יהודי יליד 1921 רוד איילנד ארה”ב. לאחר שהשתלם בלימודי אומנות, מוסיקה, סוציולוגיה ורפואה, החל בֶּק ב-1950 להתמחות בפסיכיאטריה באוניברסיטת פנסילבניה. בתקופה זו שלטה בעולם הטיפולי השיטה הפסיכואנליטית של פרויד וממשיכיו. מול התיאוריה הפסיכואנליטית פיתח הפסיכולוג האמריקני אלפרד סְקינֵר את תיאוריית הביהביוריזם שלא מצאה טעם “לחפור”

Read More »
3

על תרפיית קבלה ומחויבות (ACT) – להיות בקשר מלא עם ההווה

הגל השלישי בטיפול הקוגניטיבי-ביהביוריסטי (CBT)  הוא שילוב של “תיאוריית הלמידה הביהביוריסטית” שהייתה פיתוח טיפולי מבית מדרשו של פרדריק סקינר (Skinner) מאבות הפסיכולוגיה, ושל הטיפול הקוגניטיבי אותה פיתח אהרון בק (Beck) בשנות ה-60. שיטת טיפול זו החלה מאז לתפוס מקום משמעותי מבין שיטות הטיפול הפסיכולוגי לצד הטיפולים הדינמיים מבית המדרש הפסיכואנליטי, עד שכיום רוב הגישות הטיפוליות

Read More »
MBSR

MBSR – גישת אימון מנטלי להפחתת לחץ ושיפוטיות

MBSR באמצעות תרגול מיינדפולנס בגישת MBSR ניתן להפחית לחץ, שיפוטיות ואף כאבים כרוניים וקשיי שינה. MBSR – גישת אימון מנטלי להפחתת לחץ ושיפוטיות   אז מה זה (Mindfulness-Based Stress Reduction)? בעברית: "הפחתת מתחים מבוססת מיינדפולנס" היא שיטת אימון מנטלי שיעילותה הודגמה במחקרים רבים. את השיטה פיתח הפרופסור ג'ון קבאט-צין (Jon Kabat-Zinn), רופא אמריקני מאוניברסיטת מסצ'וסטס

Read More »
חדש

מיינדפולנס | מאמר

קישור: פרטים על קורס מיינדפולנס   מיינדפולנס הוכח כאמצעי יעיל להתמודדות עם העומס והאתגרים של החיים המערביים ולהקלה על תסמיני עומס ומתח. מדוע מיינדפולנס אפקטיבי? קצב האירועים המהיר והשינויים הדינמיים בחיינו מובילים להיווצרות מתחים נפשיים ודאגות שעשויות לפגוע באיכות התפקוד היומיומי שלנו ובפן הרגשי בחיינו. החיים בעידן המודרני מאופיינים באתגרים רבים שעשויים להוביל לסטרס, חרדות

Read More »
גלילה למעלה

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.