עם שמש בימין

קורס אינטרנטי – טיפול בחרדות בכלים של ה-CBT

בהנחיית: סנדיה בר קמה
מספר מפגשים: 5

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

ברוכות הבאות וברוכים הבאים לקורס האינטרנטי המקיף שלנו המיועד למטפלים שרוצים ללמוד כיצד להתמודד ביעילות עם חרדה אצל המטופלים שלהם. חרדה היא בעיה שכיחה ורווחת המשפיעה על אנשים רבים, ומטפלים שיכולים לעזור למטופלים שלהם לנהל אותה יכולים להשפיע באופן משמעותי על חייהם.

קורס קצר זה נועד לספק למטפלות/ים את הכלים הדרושים לטפל ביעילות בחרדה אצל מטופליהן. הקורס מכסה מגוון נושאים, כולל הסימפטומים והגורמים לחרדה, ואסטרטגיות מעשיות לסיוע למטופלים לנהל את החרדה שלהם.

זהו קורס אינפורמטיבי ומעשי, עם מקרים ודוגמאות בעולם האמיתי שיעזרו למטפלות'ים ליישם בטיפול את הנלמד בקורס.

בקורס שלנו, המטפלותים יקבלו את הידע והביטחון הדרושים להן כדי לתמוך במטופליהם בהתמודדות עם חרדה.

הקורס מועבר כולו באינטרנט, מה שמקל עליך להתאים אותו ללוחות הזמנים העמוסים שלך. השיעורים נגישים מכל מכשיר וניתן להשלים אותם בקצב האישי שלך.
במסגרת הקורס תקבלו גם שאלונים וחומרים נוספים כדי לעזור לכן להעמיק וכדי ולהבטיח שאתן.ים שולטות.ים בחומר. ההרשמה לקורס האינטרנטי שלנו היא השקעה בפיתוח המקצועי שלך וברווחת המטופלים שלך.

הצטרפו למאות מטפליםות שכבר נהנו מהקורס שלנו והתחילו לעזור למטופלים שלהם להתמודד עם החרדה שלהם עוד היום.

** הטבות מיוחדות לפסח**
384 ש"ח במקום 480 ש"ח 

נרשמות/ים הקורס יקבלו הנחה בגובה עלות הקורס בהרשמה לכל אחת מפעילויות המרכז למשך חצי שנה 

 להרשמה עצמית לבן

מידע מלא: קורס אינטרנטי – טיפול בחרדות בכלים של ה-CBT

כמטפלות ומטפלים אנחנו נתקלות/ים לעיתים תכופות במצוקה מרכזית שכל מטפל/ת מכיר/ה היטב, גם כי היא נהית יותר ויותר נפוצה וגם מאוד מאתגרת בטיפול: חרדה.
חרדה היא אחת הגורמים הנפוצים ביותר בקליניקה ועל כן חשוב שלכל מטפל ומטפלת יהיו כלים יעילים ומותאמים למפגש עם חרדה בעבודה המקצועית.

בנוסף לידע תיאורטי, בקורס נכיר ונתנסה בכלים טיפוליים יעילים, יישומיים וייחודיים להקלה בסימפטומים של חרדות, והבאת ריפוי למכאובים שהפרעות החרדה יוצרות.

ארבעת השיעורים הקצרים והממוקדים יתנו מגוון של כלים יעילים ויישומיים, בליווי מצגות, מאמרים, סרטונים ותרגילים שנתרגל ביחד, ושתוכלו להעביר למטופלות/ים שלכן. תוכלו לצפות בהקלטות בזמנכן החופשי מתי שנוח להן – עד חצי שנה מההרשמה.

הקורס קצר אבל מאוד ממוקד – כך שהוא מלא בכל טוב, נקבל בו הבנה מעמיקה לגבי מהותן ומקורן של חרדות, נכיר סוגי חרדות מה- DSM וחלק מהמופעים הנפוצים שלהן, נבין מה מעורר את החרדות, נכיר את המערכות השונות שבמוח שקשורות לחרדות, נלמד איך להרגיע חרדות. נלמד ונתאמן במיומנויות הרגעה פיזיולוגית וקוגניטיביות / מנטליות, (שאת כולם כמובן אתן מוזמנות להביא לקליניקה), נלמד על עיוותי חשיבה ועל הפרכה סוקראטית, וכיצד לטפל בהימנעויות. נכיר את הטכניקה היעילה של חשיפה בדמיון.

» קורס זה הוקלט מראש, ניתן לצפות בשיעורים בהתאם לקצב ההתקדמות האישי

» לנרשמות/ים תינתן גישה למערכת למידה מרחוק הכוללת אפשרות נוחה למעבר בין השיעורים, גישה לחומרי לימוד והעשרה נלווים

» נרשמות/ים הקורס יקבלו הנחה בגובה עלות הקורס בהרשמה לכל אחת מפעילויות המרכז

» הקורס הוא פרק מתוך הקורס השלם והעמוק – עקרונות ה-CBT בשילוב מיינדפולנס בהנחיית סנדיה בר-קמה

 לעמוד הקורס המלא – לחצו כאן 

נושאי השיעורים:

שיעור ראשון – סוגי חרדות, הסיבות וההרגעות

בשיעור זה נלמד מהי חרדה ואילו סוגי חרדות יש לפי ה-DSM, נכיר את שתי המערכות  עיקריות שקשורות לניהול חרדות.

נבין: מה מעורר את החרדות? ומה אפשר לעשות עם המחשבות הטורדניות והאובססיביות שמעוררות חרדות, ואיך להרגיע חרדות.

נלמד ונתרגל מיינדפולנס למחשבות – שהוא כלי מעשי ואפקטיבי להתמודדות עם אחד הגורמים המרכזיים להופעת חרדות.

נספחים לימודיים לקריאה:
* LSAS שאלון לחרדה חברתית.
* מהו טיפול סיביטי.
* הסבר על הגל השלישי.

שיעור שני – מה עושים עם חרדות

בשיעור הזה נלמד שהגוף יכול להיות משאב חשוב בהרגעת החרדה. כשהגוף נרגע – גם החרדה נרגעת.

נתאמן ונתרגל ביחד בתרגילים שונים של הרגעה גופנית-סומטית בעזרת תרגילים פיזיו-פסיכולוגיים ותרגילים של מערכת הנשימה. במצבי לחץ הנשימה נהיית קצרה ומהירה – אבל על ידי הרגעת הנשימה גם הגוף והנפש נרגעים. נלמד על הרגעה קוגניטיבית, על הבניה קוגניטיבית מחודשת ועל הקשר שלCBT עם פסיכו-נוירולוגיה.

נכיר את שלושת חלקי המוח, את האמיגדלה (מערכת האזעקה), נזכיר שוב את המערכת הסימפטטית ואת המערכת הפארא-סימפטטית, נלמד המערכות הקוגניטיביות שמנהלות אותנו, על מטא-קוגניציה, ונכיר את עיוותי החשיבה ואת "התרומה" השלילית שלהם לחרדות, ולבסוף, נתאמן בתרגיל של התמודדות מיטיבה ואפקטיבית עם מחשבות מלחיצות.

 נספחים לימודיים לקריאה:
* טבלת החלפת מחשבות מלחיצות במרגיעות.
* רשימת עיוותי חשיבה.

שיעור שלישי – טיפול נוגד הימנעויות

בשיעור זה נלמד מה לעשות עם עיוותי החשיבה, נכיר את אחד הכלים המרכזיים בטיפול קוגניטיבי שנקרא תשאול סוקראטי (שאלות הפרכה).  נתאמן בתרגיל בכתיבה וחקירה אישית לגבי חרדה או דאגה שיש לכן/ם באופן אישי, ונתאמן על שאלות ההפרכה הסוקראטיות.

נלמד מה הבעיה שחרדות גורמות, נכיר מהן הימנעויות ואת סוגי ההימנעויות השונים, ואת הקושי שהן יוצרות, ונלמד פרוטוקול טיפולי של טיפול בחרדה, שעוזר בעבודה עם חרדות ועם הימנעויות, ונלמד מהו טיפול נוגד הימנעויות.

נספחים לימודיים לקריאה:
* פרוטוקול טיפולי.
* שאלות הפרכה סוקרטיות.
* שאלון הימנעות.

שיעור רביעי – חשיפה בדמיון

בשיעור זה נלמד על הטיפול בחרדות בעזרת הכלי העוצמתי והאפקטיבי ביותר שנקרא: 'חשיפה בדמיון'.
חלק חשוב ומרכזי בטיפול בחרדות המאופיינות בהימנעויות הוא הטיפול באמצעות חשיפה, כלומר: מפגש עם מה שנמנעים ממנו. מפגש מבוקר ובסטינג בטוח.

בשיעור נכיר מהי חשיפה בדמיון, איך היא נראית, איך היא מתבצעת, נבין מה היתרונות שלה ככלי טיפולי ואיך עושים את זה. כמו כן, נבין את המונח "חלון טיפולי" ובאיזה אופן הוא רלוונטי לחשיפה בדמיון.

נספחים לימודיים לקריאה:
* מהי חשיפה בדמיון וכיצד היא עובדת


שיעור הדגמה

בשיעור זה נצפה בהקלטה של הדגמה חיה של טיפול בחשיפה בדמיון עם מטופלת עם בעיית חרדה והימנעות. ההדגמה היא עם מטופלת שרכבה על אופניים, נפלה ונחבלה קשות ומאז נמנעת מלעלות על אופניים, אבל רוצה להצטרף לטיול על אופניים עם חברים בחו"ל ולכן רוצה לעבור טיפול בחשיפה בדמיון. ההדגמה לוקחת אותנו צעד אחר צעד, שלב אחר שלב, בתרגיל של חשיפה בדמיון, תוך כדי שימוש בתרגילי הרגעה גופניים וקוגניטיביים, ומראה איך לאחר אפילו כמה תרגולים קצרים – יכול להיווצר שינוי משמעותי.

זו הזמנה למטפלות ומטפלים שרוצים לקבל כלים ומיומנויות לעזרה משמעותית וחשובה בנושא הכל כך קשה ומעורר מצוקה – נושא החרדות – להצטרף אלינו לקורס!

 

פרטים והרשמה:

עלות הקורס 580 ש"ח, כעת בעלות מופחתת של 480 ש"ח.

 להרשמה עצמית לבן

לאחר הרשמה אנו נשלח לך:

  • אישור הרשמה וחשבונית.
  • קישור והנחיות גישה לחומרי הלימוד.
  • מספר טלפון למענה ותמיכה טכנית מקצועית, בימים א'-ה', בין השעות 08:00-20:00
  • החומרים יישלחו עד יום עסקים אחד.
בהנחיית: סנדיה בר קמה
סנדיה בר-קמה

מורה לדהרמה, ללימוד ותרגול בודהיזם ומדיטציית ויפאסנה, מתרגלת ומלמדת מזה 25 שנים, מורה בעמותת ‘תובנה’, ב’מרכז לרפואת גוף-נפש’ ובמסגרות נוספות, בארץ ובהודו, בריטריטים, בסדנאות ובקבוצות. למדה פסיכולוגיה בודהיסטית, CBT-תרפיה קוגניטיבית-התנהגותית, סכמה תרפיה, גשטאלט ותקשורת מקרבת. חייתה 7 שנים חיי פרישות ותרגול באשרם ליוגה ומדיטציה בארצות הברית. משתמשת בכלים מהמסורת והתרגול הבודהיסטי ומהמסורת של האי-שניות (נון-דואל). מנחה סדנאות, קורסים וקבוצות, מאמינה שבכולנו טמונה היכולת לאהוב, לחמול, להיות נדיבים ולהתעורר.

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית סנדיה בר קמה

קורס אינטרנטי – טיפול בחרדות בכלים של ה-CBT

ה-CBT והמיינדפולנס נותנים כלים מעשיים ואפקטיביים מאוד לעבודה עם חרדות אשר יאפשרו לנו לתמוך במטופלות ומטופלים, ובעצמנו כמטפלות ומטפלים.

בקורס נכיר ונתנסה בכלים טיפוליים יעילים, יישומיים וייחודיים להקלה בסימפטומים של חרדות, והבאת ריפוי למכאובים שהפרעות החרדה יוצרות.

הקורס מוקלט מראש ופתוח להרשמה וצפייה.

קרא עוד »
Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.