עם שמש בימין

מעגל החיים הנשי – נפש . גוף . פריון

בהנחיית: דפי רהב הס וענבר פריד צאיג, רות בן אשר, סנדיה בר קמה, אלה טולנאי, אודליה וינברג, מירה ארצי פדן, רויטל דהן וקרן הלרשטיין אביטן.
תאריך הפתיחה הקרוב: 10/01/2023
תאריך סיום: 04/07/2023
מספר מפגשים: 12
למי זה מתאים: לנשים, אימהות, אחיות, חברות, מטפלות ולכל מי שצמא.ה להרחיב את ההיכרות עם עולמה הגופני – נפשי של האישה

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

במשך שנים רבות עולמות הטיפול והמחקר נמנעו מלהתייחס באופן ייחודי וספציפי לעולמן הנפשי של נשים, בין אם מחוסר הבנה, חוסר עניין או ניסיון להדחיק הבדלים ביולוגיים-נפשיים אשר שיח עליהם נחשב לא תקין פוליטית. כעת בשלו התנאים וניתן, כדאי וחיוני להכיר לעומק את מעגל החיים הנשי.

אנו שמחים להזמינכן.ם לסדרה חדשה המורכבת משש סדנאות קליניות. הסדנאות יעסקו בשלבי החיים השונים במעגל הפריון הנשי – מקבלת הווסת (והתמודדות עם PMS), דרך אי פריון, הריון, החודשים שלאחר הלידה, גיל המעבר והתמודדות עם כאב כרוני לאורך חיי האישה. במהלך הסדנאות נזכה להיכרות עם התחום משני היבטים:

א. מהאספקט הפסיכולוגי – ביולוגי – נבין מהם התהליכים הנורמטיביים המאפיינים נשים בכל שלב ושלב וכיצד הביולוגיה הנשית משפיעה על נפש האישה. נבדוק כיצד הורמוני המין משפיעים עלינו ומה חווה הגוף ובעקבות זאת הנפש. הרצאות אלו יינתנו על ידי פסיכולוגיות קליניות המתמחות בתחום.

ב. מהאספקט הגופני-נפשי – נדבר ונתרגל תרגולים שונים מעולמות המדיטציה, היוגה והמיינדפולנס אשר יאפשרו לנו (כנשים וכמטפלות) להשפיע ולהיטיב עם נשים תוך התכווננות אל הקשר ההדדי שבין גוף ונפש האישה. תרגולים אלו יעוברו על ידי מיטב המנחות של המרכז.

אנו מזמינות אותך להצטרף אלינו כקהילה של נשים לומדות, מבינות, חומלות ומתרגלות את עצמן.

הסדרה מורכבת מ-12 מפגשים – 2 מפגשים יוקדשו לכל פרק
פירוט המפגשים, הפרקים ונושאיהם – מצורפים למטה 

ניתן להירשם לפרקים בודדים או לכל הסדרה במחיר מיוחד ולקבל הקלטות של המפגשים לצפייה

ההרשמה מתבצעת אונליין – דרך הלינק המצורף

 להרשמה עצמית לבן

מידע מלא: מעגל החיים הנשי – נפש . גוף . פריון

מבנה המפגשים

כל ערב לימוד יכלול הרצאה בת שעה אקדמית שתעביר פסיכולוגית קלינית שמתמחה בבריאות האישה ולאחריה סדנה חוויתית בת שעה אקדמית שתועבר על ידי מרצות אורחות מתחלפות

 

פרק 1  – הפסיכולוגיה של ההריון

13.12, 27.12 ימי ג' בין השעות 19:30-21:15

מרצה: ענבר פריד צאיג, דפי רהב הס

מנחה: רות בן-אשר

תקופת ההיריון הינה תקופה מורכבת ומטלטלת בחיי נשים. הגוף משתנה, ההורמונים נוסקים, העייפות גוברת וישנו קושי ניכר להתרכז, הבחילות וחוסר נוחות גופנית והתנועה הבלתי פוסקת שבין התרגשות לחרדה, תקווה ודאגה. נשים רבות חוות מצבי רוח או מחשבות מטרידות, במהלך ההיריון. התגובות הנפשיות הללו הן טבעיות, ובמידה מסוימת אפילו נחוצות, שכן הן מעידות על עבודה פסיכולוגית שהאישה ההרה עוברת עם עצמה כהכנה להורות: כפי שבטנה ורחמה עוברים שינויים, כך גם נפשה נמתחת ומפנה מקום  לתינוק החדש, שעתיד לתפוס מקום ולשנות את חיי כל הסובבים אותו.

במהלך הסדנה הקלינית שתעסוק בתקופת ההיריון נפגוש את דפי וענבר, לשיחה אודות התהליכים הפסיכולוגים האופייניים לאישה ההרה, וסקירה של החוויות הרגשיות הנורמטיביות שמתרחשות אצל נשים בהריון.

 

פרק 2 : הכנה רגשית ללידה:

10.1, 17.1 ימי ג' בין השעות 19:30-21:15

מרצות: דפי רהב הס, ענבר פריד צאיג

מנחות: רות בן אשר, רויטל דהן שבח

נשים רבות חוששות מתהליך הלידה, באופן טבעי ומובן. נשים בתרבות המערב לרוב לא נפגשו במהלך חייהן באופן אישי וקרוב עם תהליכי לידה. הן אינן תמיד יודעות למה גופן מסוגל, וחוששות מאוד משום ששמעו על סיפורי לידה קשים או צפו בלידות דרמטיות על מסכי הקולנוע.

ישנה אפשרות להגיע אחרת אל תהליך הלידה. ישנה אפשרות להכין נשים מבחינה רגשית כך שיגיעו מבינות יותר, בטוחות בעצמן ובגופן, ועם הבנה טובה יותר למה יכול להשפיע על תהליך הלידה כך שהוא יחווה כמוצלח.

במפגשים אלו נאזין להרצאות מפי דפי וענבר, אשר ישוחחו איתנו על הקשר בין מצבה הנפשי של היולדת, האופן שבו היא נוטה להתמודד עם סיטואציות מלחיצות, התפיסות שלה לגבי הלידה והאופן שבו הלידה נחווית – גופנית ונפשית.

בחלקם החוויתי של הסדנאות יובילו אותנו רות בן אשר ורויטל דהן שבח דרך תרגול של כלים פרקטיים וטכניקות שונות אשר יאפשרו לנשים להגיע מוכנות יותר אל תהליך הלידה.

 

פרק 3 – הפסיכולוגיה של אי הפריון:

28.2, 21.2 ימי ג' בין השעות 19:30-21:15

מרצה: ענבר פריד צאיג
מנחות: מירה ארצי פדן, אודליה ווינברג

האישה המטופלת בטיפולי פוריות עומדת בפני אתגר גופני ופסיכולוגי מטלטל. משלב ההכרה בעצמה כ"אישה עם בעיות פריון", דרך פרוצדורות רפואיות פולשניות המוציאות מאיזון הורמונאלי. האישה עלולה להימצא במשך שנים בטיפולי פוריות כשעתידה הפריוני לוטה בערפל והיא לא יודעת האם היא תהפוך לאמא. במקביל, היא עלולה לחוש עצמה מבודדת מן החברה, כששאר הסובבים אותה מגדלים ילדים בעוד היא חשה עצמה "תקועה" ומתוסכלת. לכל אלו יש השפעות על יכולתה לעבוד, להתמך חברתית, להיות בזוגיות מספקת, לחוות את גופה בצורה חיובית ולתכנן את עתידה המשפחתי כפי שקיוותה. אם זאת, כמעט ואין הכרה למצבה המורכב, הן על ידי החברה והן על ידי הקהילה הרפואית-פסיכולוגית.

בחלקה הראשון של הסדנה, תשוחח ענבר פריד צאיג על המורכבות הפסיכולוגית המלווה נשים ותתאר תהליכים שונים המאפיינים את התקופה.

בחלק הסדנאי אותו תנחה אודליה ווינברג, נלמד כיצד היוגה הנפשית מאפשרת לנו להתבונן בשלל הרגשות המורכבים העולים סביב התהליך, כיצד הם מתבטאים בגוף, איך ניתן לחוות אותם ברוח של חקירה ועיניים טובות, ובכך ננסה לאפשר תחושת מרחב פנימי. בנוסף, נעזר בתרגולי יוגה באופן שיכול לסייע לנשים במהלך הטיפולים ולשמש כטיפול תומך נפשי וגופני.

אין צורך בניסיון קודם בתרגול

 

פרק 4 – הפסיכולוגיה של גיל המעבר:

14.3, 21.3 בין השעות 19:30-21:15

מרצות: דפי רהב הס, ענבר פריד צאיג

מנחה: סנדיה בר קמה

בניגוד למינים אחרים בטבע, נשים מאבדות באמצע חייהן את האפשרות להתרבות וממשיכות לחיות עשרות שנים ללא השפעתם המיטיבה והמזינה של הורמוני המין. תקופת המעבר בה הן "נגמלות" מהורמוני המין עלולה להיות לא פשוטה הן גופנית והן נפשית כשהיא מעוררת שאלות הנוגעות בזהות, בגוף, במיניות ובייעוד החיים בהמשך.

בחלקה הראשון של הסדנה, תסקור ענבר את התהליכים הנפשיים אשר מאפיינים נשים בתקופה זו, ונעסוק במאפיינים הפסיכולוגיים אשר יכולים לאפשר לאישה לחוש שוב בעלות על גופה המשתנה ולהסתגל אל צומת זו כצומת משחררת ומעצימה. דפי תשוחח על עצב הואגוס, האחראי במידה רבה על הקשר בין גוף ונפש האישה, ועל הסימפטומים האופיינים לגיל המעבר.

בחלק החוויתי תוביל אותנו סנדיה בר קמה להתבוננות מיטיבה בעזרת כלים מעולם המיינדפולנס: התבוננות על התפיסות המאפיינות את האישה בתקופה זו, ותרגול חוויתי שמאפשר לה לשחרר תוויות וזהויות בהן היא מורגלת. נאפשר לאישה להפגש באופן אחר עם מה שקורה בגופה, בנפשה וברגשותיה ובכך נחסוך סבל מיותר ונאפשר מעט יותר חמלה במפגש עם מכאובי הגוף והנפש.

פרק 5 – הפסיכולוגיה של המחזור החודשי הנשי והימים שלפני הוסת:

9.5, 16.5. ימי ג' בין השעות 19:30-21:15

מרצה: ענבר פריד צאיג

מנחות: אלה טולנאי, קרן הלרשטיין אביטן,

נשים רבות חוות סימפטומים כלשהם בימים שלפני המחזור החודשי, וישנם מעל ל – 200 סימפטומים שונים המיוחסים לתקופה זו. לשינויים ההורמונאליים בימים אלו ישנה השפעה על מעגלי המוח של האישה וכתוצאה מזה על התנהגותה ורגשותיה. למרות המאפיין הביולוגי המובהק שמשפיע על נשים בימים אלו, נשים רבות חשות אשמות ונבוכות באופן שבו הן עלולות להרגיש ולהתנהג.

בהרצאות הפסיכולוגיות שיפתחו את הסדנה הנ"ל, תעסוק ענבר באופן שבו נשים תופסות וחוות את עצמן בימים אלו. נבחן את עמדת החברה לנשים בימים שלפני המחזור, ונעסוק בקשר ההדדי בין האישי והתרבותי: נראה כיצד תפיסות חברתיות נותנות לגיטמציה (או לא) לנשים לחוש ולהתנהג באופנים מסויימים, ובכך משפיעות על עוצמת הסימפטומים שאישה חווה, והאופן שבו היא מתייחסת לגופה, לצרכיה ולרגשותיה.

בחלק הסדנאי אותו תנחה אלה טולנאי, נציע נקודת מבט מיינדפולנסית-הוליסטית, רחבה, ומקבלת על תנועת המחזור הנשי. נחקור את מתנות הזמנים השונים בחודש ונתנסה יחד בתרגולים שמאפשרים ללוות את ימי החודש הרגישים כך שההתמודדות איתם תהייה קלה וזורמת יותר.

בחלק הסדנאי אותו תנחה קרן הלרשטיין אביטן, נתנסה בתרגול יוגה שמתאים לזמן הווסת. נרצה להתאים את התרגול לימים השונים במחזור החודשי תוך כדי הפניית תשומת הלב של האישה לגופה והבנה מה יכול להיטיב עימה, על מנת לאפשר הקשבה וחיבור עמוקים של האישה לעצמה.

 

פרק 6 – הפסיכולוגיה של הכאב במעגל החיים הנשי:

27.6, 4.7 ימי ג' בין השעות 19:30-21:15

מרצה: דפי רהב הס

מנחה: קרן הלרשטיין אביטן

כאב נתפס כחלק טבעי ממהלך חייהן של נשים בתהליכים נורמטיביים כגון וסת, הריון ולידה. בנוסף לאלו, סוגים שונים של כאב ותסמונות כאב יכולים להופיע בתוך מעגל החיים הנשי. נשים סובלות יותר מכאב כרוני ויש לכך סיבות פיזיולוגיות, פסיכולוגיות וחברתיות.

במפגשים הפסיכולוגיים תלמד אותנו דפי על הפסיכולוגיה של הכאב. נייחד את הכאב הנשי ונעמיק בשיח על התכנים הנפשיים המלווים את האישה המתמודדת עם הכאב.

בחלק הסדנאי נתרגל יוגה נשית עם קרן הלרשטיין אביטן. יוגה זו נמצאה כיעילה עבור נשים הסובלות מכאב וכיווץ כרוני. נתמקד בבניית מרחב בטוח ובגיוס המשאבים של האישה כבסיס לתהליך הגופני. נתנסה בתנוחות רסטורטיביות שיכולות להקל על נשים בזמן כאב ונדון מה יאפשר לנו עבודה מיטיבה עם הגוף, שלא תמשיך לשחזר את מעגל הכאב.

לעיון בסילבוס הקורס – מוזמנות.ים ללחוץ כאן >>>

פירוט המפגשים:

מעגל החיים הנשי מנקודת מבט גופנפש, ענבר פריד צאיג ודפי רהב הס, יחד עם מנחות אורחות
נושא   תאריך שעות מנחות
        מעולם הפסיכולוגיה מעולמות גוף-נפש
הריון מפגש 1 13.12.2022 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג רות בן אשר
מפגש 2 27.12.2022 19:30-21:15 דפי רהב הס רות בן אשר
לידה מפגש 3 10.1.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג רות בן אשר
מפגש 4 17.1.2023 19:30-21:15 דפי רהב הס רויטל דהן
אי פריון מפגש 5 21.2.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג אודליה ויינברג פרי
מפגש 6 28.2.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג מירה ארצי פדן
גיל המעבר מפגש 7 14.3.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג סנדיה בר-קמה
מפגש 8 21.3.2023 19:30-21:15 דפי רהב הס סנדיה בר-קמה
המחזור הנשי החודשי מפגש 9 9.5.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג קרן הלרשטיין אביטן
מפגש 10 16.5.2023 19:30-21:15 ענבר פריד צאיג אלה טולנאי
כאב נשי מפגש 11 27.6.2023 19:30-21:15 דפי רהב הס קרן הלרשטיין אביטן
מפגש 12 4.7.2023 19:30-21:15 דפי רהב הס קרן הלרשטיין אביטן

לפרטים נוספים ולהרשמה על ידי נציג.ה
מוזמנים.ות ליצור איתנו קשר
בטלפון 03-5495149 גם בוואטסאפ
במייל mindbody@mindbody.co.il
או השאירו פרטים בעמוד זה

בהנחיית: דפי רהב הס וענבר פריד צאיג, רות בן אשר, סנדיה בר קמה, אלה טולנאי, אודליה וינברג, מירה ארצי פדן, רויטל דהן וקרן הלרשטיין אביטן.

דפי רהב הס

דפי רהב

עוסקת בתחום חוסן נפשי וטיפול בא.נשים סביב מעגל הפריון הריון ולידה, תסמונות כאב נשיות, הפרעות חרדה וטיפולים קוגניטיביים התנהגותיים בילדות.ים, נוער ומבוגרות.ים בקליניקה בכרכור ובזום. מנהלת אקדמית שותפה בתכנית פסיכותרפיה ממוקדת נשים. מתנדבת כראש תחום פסיכולוגיה ב"קרן בריאה" למען זכויות נשים במערכת הבריאות ומחברת הספר מסיבת פרידה מהנקה. עובדת עם מערכת ביופידבק. חושבת א.נשים, ועובדת מנקודת מבט אינטגרטיבית.

ענבר פריד צאייג

ענבר פריד

פסיכולוגית קלינית ובעלת תואר שני במדעי המוח. מקימה ומנהלת שותפה של ״המרחב הנשי״מנהלת אקדמית שותפה בתכנית פסיכותרפיה ממוקדת נשים. חוקרת מזה שני עשורים את תחום בריאות הנפש של האישה ומרצה בתחום בקופות החולים ובמסגרות אקדמאיות שונות. מדריכה מטפלים בגישת CBT אינטגרטיבי בתחום בריאות נפש האישה.

רות בן אשר

רות בן אשר

פסיכולוגית קלינית ומדריכה בכירה בפסיכותרפיה ובטיפול זוגי ומשפחתי. מטפלת IMAGO מוסמכת לזוגות וליחידים. מטפלת מוסמכת בטראומות
בשיטות Somatic Experiencing ,EMDR ,TRE. מטפלת במים המתמחה בטיפול בטראומות טרום לידה ולידה במים. חוקרת מזה שנים את הקשר שבין פסיכותרפיה, בודהיזם, עבודה עם הגוף ועבודה עם טראומה בשילוב מדעי המח ומחקרי היקשרות. מעבירה סדנאות לאנשי מקצוע על טראומה ועל שילוב הגוף בפסיכותרפיה. מעבירה יחד עם בן זוגה סדנאות סופשבוע לזוגות – “חכמת הלב” – במים ועל היבשה.

סנדיה בר קמה

סנדיה בר קמה

מורה לדהרמה, ללימוד ותרגול בודהיזם ומדיטציית ויפאסנה, מתרגלת ומלמדת מזה 25 שנים. מורה בעמותת 'תובנה', ב'מרכז לרפואת גוף-נפש' ובמסגרות נוספות, בארץ ובהודו, בריטריטים, בסדנאות ובקבוצות. חייתה 7 שנים חיי פרישות ותרגול באשרם ליוגה ומדיטציה בארצות הברית. משתמשת בכלים מהמסורת והתרגול הבודהיסטי ומהמסורת של האי-שניות (נון-דואל). מנחה סדנאות, קורסים וקבוצות. מאמינה שבכולנו טמונה היכולת לאהוב, לחמול, להיות נדיבים ולהתעורר.

אלה טולנאי

אלה טולנאי

בעלת M.A בעבודה סוציאלית, מטפלת באמצעות מיינדפולנס והאקומי. מנחת MBSR, מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה, מלמדת בעמותת "תובנה" ובאופן פרטי קבוצות וסדנאות מדיטציה. בוגרת תכנית הכשרת מנחי MBSR מטעם אוניברסיטת בנגור – אנגליה, מורת יוגה, מתרגלת ולומדת בודהיזם, מדיטציה ויוגה מאז שנת 2000, במהלכם שהתה תקופות תרגול ארוכות במזרח, באירופה ובארץ ולמדה עם מורים רבים.

אודליה וינברג פרי 

אודליה וינברג

מורה למדיטציה ויוגה, מתרגלת ומלמדת מזה 20 שנים, מורה בעמותת תובנה ובמסגרות נוספות בארץ, בהודו, ובארופה. מנחה ריטריטים וסדנאות ומקיימת מפגשים אישיים. במשך 5 שנים חיה בהודו שם תרגלה באופן מסור ולימדה ברטריטים. כיום, בתור אמא לשלושה ילדים קטנים, אודליה חוקרת את האופן שבו התרגול תומך ישירות בחיים של אהבה, הבנה ושמחה. לאחרונה היא סיימה הכשרה בלימודי התמקדות ומוצאת שגישת ההתמקדות משתלבת עם התרגולים המסורתיים בצורה יצירתית ואינטואיטיבית. אודליה מאמינה שלכל אחד ואחת מאיתנו דרך ייחודית לעבור בחיים האלה, ושגילוי והליכה בדרך זו הם מקור לשמחה גדולה וחיבור עמוק עם העולם.

מירה ארצי פדן

מירה ארצי פדן

מירה ארצי פדן נמנית עם בכירי מורי היוגה בישראל, תלמידה של גילה ציון, מכהנת מזה חמש שנים כיו"ר ועדת האתיקה של ארגון מורי היוגה.

פיתחה את שיטת היוגה הנשית המתאימה את תנוחות היוגה המסורתיות לגוף האישה. מלמדת אותה מאז ראשית שנות האלפיים. ייחודה של השיטה בהתאמת התרגול בהתאמת התרגול לשינויים המתרחשים בגוף האישה במהלך המחזור החודשי, חודשי ההיריון, לאחר הלידה, בגיל המעבר ובמעגלי החיים  השונים. כמו כן תומכת השיטה בבעיות אופייניות של נשים כמו נזקי רצפת אגן, כאבים אופייניים לנשים כמו אנדומטריוזיס, פיברומיאלגיה, בעיות פריון שונות, תסמיני גיל מעבר ועוד.

רויטל דהן שבח

רויטל דהן שבח

מורה ליוגה לנשים ואנשים, מכשירה מורות ומורים להוראת יוגה לנשים בהריון ומייסדת ובעלת הסטודיו ליוגה בסביון. מתמחה בעבודה עם נשים בהריון ובסימפיזיוליזיס, עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מתחום הפיזיותרפיה והאוסטאופתיה ובעבודתה משלבת תרגול יוגה משקם בהריון ולאחר לידה, תרגול משולב של איינגאר יוגה, יוגה תראפיה ומינדפולנס. בעבודתי אני נפגשת עם נשים סביב שנת ההיריון והלידה ומספקת להן כלים להתמודדות עם האתגר הניצב בפניהם בשנה זו, בעזרת כלים מעולם היוגה, המיינדפולנס, וה BOT .

קרן הלרשטיין אביטן

קרן אביטן

מטפלת בפסיכותרפיה גופנית. מורה ליוגה תרפיה ויוגה נשית, ומתרגלת יוגה מזה 20 שנה. מתמחה בטיפול בנשים המתמודדות עם אנדומטריוזיס וכאבי אגן. בעבודתי עם מטופלות בקליניקה משלבת פסיכותרפיה ועבודה רגשית לצד תרגול יוגה וחקירה גופנית. מפתחת 'אנדויוגה' בשותפות עם נורית סיון. מכשירה מורות ליוגה ונשות מקצוע מעולם התנועה והטיפול להתמחות בעבודה עם כאבי אגן ואנדומטריוזיס. עובדת בשיתוף פעולה עם רופאים מומחים בתחום האנדומטריוזיס על מנת להנגיש את היוגה ככלי טיפולי לכמה שיותר נשים.

 

 

 

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית דפי רהב הס וענבר פריד צאיג, רות בן אשר, סנדיה בר קמה, אלה טולנאי, אודליה וינברג, מירה ארצי פדן, רויטל דהן וקרן הלרשטיין אביטן.

מעגל החיים הנשי – נפש . גוף . פריון

סדרת סדנאות ייחודית לנשים, אמהות, אחיות, חברות, מטפלות ולכל מי שצמא.ה להרחיב את ההיכרות עם עולמה הגופני – נפשי של האישה

אנו מזמינות אותך להצטרף אלינו כקהילה של נשים, שלומדות, מבינות, חומלות ומתרגלות.

12 מפגשים אונליין בהשתתפות מיטב המנחות

ניהול אקדמי והנחיה: דפי רהב הס וענבר פריד צאייג

בהשתתפות: דפי רהב הס וענבר פריד צאיג, רות בן אשר, סנדיה בר קמה, אלה טולנאי, אודליה וינברג, מירה ארצי פדן, רויטל דהן וקרן הלרשטיין אביטל

ניתן להירשם לסדרה המלאה או לפרקים לבחירתכן ןלקבל הקלטה של המפגשים

קרא עוד »
Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.